De Kleine Media

Uitgeverij

Zorg voor optimale klanttevredenheid dankzij klantenservice uitbesteden

april 2021

Hoe je je klanten benadert, bepaalt voor een groot deel het succes van je onderneming. Vooral als minder bekende of kleine onderneming, is de klantenservice van groot belang. Als je kijkt naar grote bedrijven als KPN of Ziggo, dan zie je vaak dat de klantenservice om te huilen is. Maar zij kunnen ondanks een slechte service toch overleven, omdat KPN en Ziggo grote en bekende bedrijven zijn die ook een bepaalde machtspositie hebben. Je kunt immers alleen maar van KPN of Ziggo gebruik maken voor specifieke doeleinden en daardoor is het voor deze bedrijven niet erg dat men ontevreden is over de klantenservice. Het is iets dat ze op de koop toe nemen en waar je als grote onderneming blijkbaar ook niet aan ontkomt. Hoe groter je bedrijf, des te meer dit ten koste gaat van de persoonlijke service. Maar als nieuwkomer is dit uiteraard geen optie. Je moet klanten zien te werven en daarna moet je ze tevreden houden, zodat ze ook blijven. Optimale tevredenheid leidt ook tot positieve mond-op-mond reclame. Omdat het echter nogal een precieze aangelegenheid is, doe je er goed aan om te kiezen voor klantenservice uitbesteden. Het is namelijk belangrijk dat de medewerkers van de klantenservice actief meewerken aan het werven van nieuwe klanten en het tevreden houden/stellen van de bestaande klanten. Hiervoor zijn allerlei technieken beschikbaar waar de medewerkers over moeten beschikken. Om zelf een team op te leiden kost veel tijd en geld en is alles behalve efficiĆ«nt. Daarom is het beter om een team dat al is opgeleid in te schakelen. Klantenservice uitbesteden aan een bedrijf als byteleaders is dan ook een uitstekend idee. Het voordeel is dan ook dat jij zelf en je eventuele medewerkers, geen omkijken hebben naar het contact onderhouden met klanten. Je hebt hier immers de professionals van byteleaders voor. Daardoor houden jij en je werknemers alle tijd en ruimte vrij voor de core business. Dat is goed, want als daar niet 100% op ingezet kan worden, dan gaat dat immers juist ten koste van de klanttevredenheid. Door taken te splitsen en de juiste mensen op de juiste plekken in te zetten, kun je de omzet van je onderneming maximaliseren. Tevens is het goed om te weten dat klantenservice uitbesteden niet alleen maar leidt tot een passieve tak van je onderneming. Juist als je kiest voor klantenservice uitbesteden, zullen de medewerkers van die klantenservice actief bijdragen aan het werven en behouden van klanten. Al met al is het daarom ook zeker in je eigen voordeel als je de klantenservice gaat uitbesteden. 

Surf naar byteleaders.nl voor informatie over klantenservice uitbesteden

Indien je overweegt om de klantenservice uit te besteden, dan kun je alvast terecht op de website van byteleaders.nl om te kijken wat de mogelijkheden zijn wat betreft klantenservice uitbesteden. Je vindt op de site bijvoorbeeld ook de kernwaarden van de service die byteleaders biedt zoals: 

  • Flexibel inzetbaar
  • Transparant kostenmodel
  • Geen robot

Als je na het bezoeken van de site graag gebruik wilt maken van de diensten van byteleaders, dan kun je uiteraard altijd even contact opnemen. 

Ontdek meer via de site

Als je wilt weten wat klantenservice uitbesteden je gaat kosten of welke diensten je zoal kunt uitbesteden, dan kun je naar byteleaders.nl surfen.