Uitgeverij

Nolin

Nolin

Als drukwerkspecialist is Nolin actief in het ontwerpen en ontwikkelen van publicaties. Hierbij gaat het om vele verschillende producten, van terugkerende projecten zoals het ontwerpen van magazines tot het ontwerpen van tijdloze brochures. Drukwerk is nog altijd een belangrijk onderdeel van de marketingmix van bedrijven, maar kost daarnaast ook veel geld. Ook voor stichtingen, organisaties en verenigingen is drukwerk van groot belang, maar het budget van deze klanten maakt dat ze deze optie vaak onbenut laten. Daarom bedacht Nolin het SponsorPublicatieConcept wat het mogelijk maakt om drukwerk volledig kosteloos te realiseren voor de klant.

Nolin’s werkwijze

Nolin is actief voor verschillende stichtingen, organisaties en verenigingen. Zo hebben wij al drukwerk mogelijk gemaakt voor onder andere Stichting Hart in Actie en Stichting Tegenkracht. Nolin heeft hierin een unieke werkwijze ontwikkeld, waardoor het drukwerk voor onze klanten gratis is.

De medewerkers van Nolin zoeken voor de klanten naar sponsoren die de publicatie mogelijk willen maken. Deze sponsoren leveren een financiële bijdrage aan de ontwikkeling van het drukwerk en krijgen in ruil daarvoor een naamsvermelding in het desbetreffende product. Op deze manier hebben de klanten van Nolin geen budget nodig om hun publicatie mogelijk te maken en blijft de kwaliteit van het product gewaarborgd. Doordat de sponsoren worden gezocht in de omgeving waar het drukwerk verspreid gaat worden heeft het sponsoren ook voor deze bedrijven zin en merken wij dat veel ondernemers bereid zijn hieraan mee te werken.

De kracht van drukwerk in uw marketingmix

Natuurlijk wordt veel marketing tegenwoordig online gedaan. Door de grote hoeveelheid informatie die echter op uw doelgroep afkomt bij online marketing zal de kans hierbij bestaan dat de ontvanger weinig tot geen aandacht besteed aan uw bericht. Door drukwerk toe te voegen aan de marketingmix vergroot u uw zichtbaarheid en zo de effecten van uw marketing. Mensen zullen op deze manier eerder bekend raken met uw naam wanneer ze drukwerk ontvangen van uw stichting, organisatie of vereniging.

Juist deze naamsbekendheid is van groot belang voor stichtingen, organisaties en verenigingen. Doordat zij vaak afhankelijk zijn van vrijwilligers en donaties is bekendheid van onschatbare waarde. Nolin begrijpt dit en zet zich in om deze bekendheid bij uw doelgroep te realiseren door middel van drukwerk.

Nolin voor de maatschappij

Nolin zet zich dagelijks in voor een betere maatschappij. Niet alleen hebben onze klanten vaak een maatschappelijk doel, maar ook zelf proberen wij hierin ons steentje bij te dragen. Zo hebben wij regelmatig stageplekken bij Nolin om toekomstig professionals een plaats te geven om te leren van de experts die bij ons in dienst zijn. Als SBB-erkend stagebedrijf hebben wij plaats voor mbo-studenten en zijn wij in gesprek met de Hanzehogeschool om in de toekomst ook plaatsen te creëren voor hbo-studenten. Ook in ons dagelijks werk nemen wij onze plicht ten opzichte van de maatschappij serieus. Wij maken in onze bedrijfsvoering dan ook gebruik van groene energie, scheiden afval nauwkeurig en proberen het verbruik van papier te minimaliseren. Op deze manier hoopt Nolin niet alleen maatschappelijke stichtingen, organisaties en verenigingen bij te staan met goede producten, maar hopen wij zelf als bedrijf ook het juiste voor de maatschappij te doen