De Kleine Media

Uitgeverij

Een CRM-systeem gebruiken om het klantcontact te verbeteren

september 2019

Ik heb al jaren een consultancy bureau en wij hebben veel verschillende klanten in Nederland en BelgiĆ«. Ik heb iets meer dan twintig werknemers in dienst, die de bedrijven op verschillende manieren helpen. Wij helpen de bedrijven met verschillende opdrachten en dat maakt het werk interessant, maar vaak ook ingewikkeld. Vaak helpen wij een bedrijf voor een bepaalde periode met een project, maar er zijn ook diverse klanten die terugkomen. Doordat wij vaak veel projecten tegelijk doen, is het soms lastig om bij te houden wat de vorderingen zijn. Ik wilde graag een CRM-systeem gaan gebruiken om het klantcontact te verbeteren en om meer inzicht te krijgen in de vorderingen van de projecten. Het bedrijf teamleader kon ons helpen met de juiste software en wij merken dat wij onze klanten nu beter en sneller kunnen helpen en dat stellen zij zeer op prijs. Er werken verschillende mensen in het bedrijf die een specialisme hebben, daarom nemen zij vaak een klein gedeelte van het project op zich. Deze mensen zijn goed in hun werk en weten precies wat er gedaan kan worden, maar doordat verschillende mensen aan projecten werken, kan het ook wel eens een chaos worden. Ik wilde een CRM-systeem gebruiken, om meer controle te krijgen op de projecten en de klanten sneller en beter te helpen. Ik wilde graag dat alle medewerkers gemakkelijk konden zien wat de vorderingen van een project waren en dit niet aan verschillende collega’s hoefden te vragen. Iemand van de financiĆ«le afdeling moet namelijk gemakkelijk kunnen zien wanneer een project is afgerond en iedereen moet kunnen zien wat er de vorige keer is besproken met de klant. Dit zijn dingen die je vaak met een CRM-systeem gemakkelijk kunt bekijken, maar wij hadden hier vaak geen zicht op. Hierdoor konden wij de klanten niet snel helpen en werd er vaak dubbel werk gedaan. 

Een CRM-systeem van teamleader

Online zocht ik naar bedrijven die een CRM-systeem aanboden en ik vond diverse mogelijkheden. Het bedrijf teamleader had een erg interessant systeem en ik zag dat dit systeem aan veel van mijn wensen voldeed. Ik zag dat het mogelijk was om dit systeem uit te testen en besloot om dit met een aantal werknemers te doen. De test beviel erg goed en wij zagen hoe gemakkelijk het was om met dit CRM-systeem te werken. Wij kregen veel meer inzicht in de klanten en informatie was gemakkelijk om op te slaan. Dit systeem is daarnaast ook voordelig te gebruiken.

Wij weten nu veel meer over onze klanten

Wij gebruiken nu een aantal maanden het nieuwe CRM-systeem en zijn erg blij met de overstap. Wij kunnen nu veel gemakkelijker informatie inzien van onze klanten en hierdoor de klant sneller en beter helpen. Wij kunnen zelfs gesprekken opslaan en zodoende zien wat er de laatste keer is besproken. Wij zijn erg blij met het CRM-systeem van teamleader.nl.

  • Wij konden dit systeem voor een periode testen
  • Het systeem is erg gemakkelijk
  • Wij hebben nu meer inzicht in onze klanten en kunnen informatie gemakkelijk inzien
  • Door het systeem kunnen wij onze klanten beter helpen